Analist Credite Non Retail - Business Center Sud Est in Constanţa

Responsabilitati principale. Activitatea de creditare : Impreuna cu managerul de clientela, contribuie la intocmirea dosarului de credit, este responsabil de  identificarea si analiza principalelor riscuri asumate de banca prin relatia de creditare, propune solutii de mitigare a riscurilor identificate. Analiza intocmita dezvolta elemente din urmatoarele arii: Evolutii  macro-economice, sectoriale, reglementare dar si specifice activitatii/afacerii clientului (incluzand si actionariat, management,  strategie) Analiza activitatii operationale (relatia cu furnizorii, clientii, alti parteneri, puterea de negociere, risc de concentrare) inclusiv aspecte legale (eventuale litigii majore de natura comerciala, solicitari deschidere procedura insolventa) Evolutia situatiei financiare a firmei (inclusiv impact variatie curs de schimb, variatie rata dobanda, CF, BVC, etc), riscul de lichiditate avand in vedere necesarul de finantare al ciclului operational si al programului investitional, finantarea altor nevoi de exploatare sau financiare,  accesul la alte surse de finantare. Intocmirea cash flow MRAC pe modelul solicitat de banca. Aspecte specifice tranzactiei propuse, coerenta generala cu politica de creditare si cadrul normativ intern. Identificarea corecta a grupului de firme din care face parte clientul pentru care realizeaza analiza. Urmareste indeplinirea conditiilor existente si impactul acestora asupra evolutiei clientilor. Participa la intalniri cu clientii in vederea documentarii dosarelor de credit, asigura suport managerilor clientela pentru  structurarea si argumentarea finantarilor. Se asigura ca dosarele de credit contin  documentele mentionate in normele interne ale bancii, in functie de categoria de credit solicitata, solicita completarea acestora daca este cazul. Solicita informatii suplimentare, clarificari in raport cu propunerea de finantare prezentate si,  in functie de necesitate, realizeaza o documentare suplimentara in raport cu solicitarea de credit, in baza surselor de informare interne si externe disponibile. Intocmeste notificarea de aprobare/respingere/insusire pentru clientii si creditele analizate. Incarca dosarul de credit si-l transmite pe circuitul de analiza si aprobare. Poate raspunde direct RISC/CRA cu privire la solicitarile legate de partea de analiza financiara, pe baza informatiilor obtinute direct de la client si/sau managerul de clientela. Intocmeste referate analiza privind bonitatea si solvabilitatea imprumutatului/codebitorului  pentru creditele PF cu sursa de rambursare din dividende si/sau salarii din firma proprie, conform cadrului normativ al Bancii. Activitatea de monitorizare: Contribuie la monitorizarea porfoliului de credite inclusiv la actualizarea performantei financiare a clientilor potrivit standardelor BRD si respectiv Societe Generale. Impreuna cu managerul clientela, contribuie la realizarea fiselor de monitorizare si la  urmarirea indeplinirii conditiilor post aprobare pentru clientii sanatosi si pentru clientii din WPL, conform instructiunilor in vigoare. Are obligatia de a alerta imediat RISC privind orice evenimente de natura sa conduca la degradarea calitatii portofoliului de angajamente si cresterea riscului de contrapartida, pentru orice angajament din perimetrul gestionat. La solicitarea superiorului ierarhic, intocmeste raportari conform normelor si instructiunilor in vigoare (de ex centralizare expuneri real estate, expuneri energie regenerabila, clienti irreguliere, etc) Analizeaza solicitarile primite de la SCM in conformitate cu cadrul procedural existent. Contribuie la implementarea si actualizarea politicilor si procedurilor interne referitoare la activitatea de creditare. Cunostinte si experienta: Experienta in analiza financiara, contabila si tehnici de analiza aplicate in activitatea de creditare aferenta clientelei persoane juridice. Cunoastere produse, norme si proceduri asociate clientelei persoanelor juridice. Cunoastere sisteme si aplicatii informatice specifice    analizei dosarelor persoanelor juridice. Cunoasterea legislatiei in vigoare in domeniul bancar. Cunoastere limba engleza/franceza. Abilitati de analiza si sinteza, acurateta; Cunoasterea mediului de afaceri local si sectorial. Abilitati de comunicare / atitudine proactiva.

Contact

Datele de contact vor fi vizibile dupa ce veti aplica!

Anunţ expirat
loading...
www.mynextjob.ro folosește cookies. Navigând în continuare, iți exprimi acordul pentru folosirea acestora. Află mai multe Am ințeles!