Senior Business Analyst (Expansion Team) in Bucuresti

Responsabilitati / Realizari

Developing long and short- term operational plans;
Improve the accuracy of specific data received from Easybox division
Driving cross-business analytic projects for the business team with business modeling, data mining, and presentation
support;
Implement clear procedures and prepare customized reports for Easybox division;
Prepare various business scenarios and propose new strategies together with the Senior Managers from Operations
department;
Plan and monitor operational initiatives to improve flow
Support data gathering, consolidation and verifications within commercial team;
Leading ad hoc operational analyses and root cause investigation;
Managing the reporting on weekly key indicators and specific operational performance metrics (the statues of the
packages, the deliveries, time of delivery, SLAs)
Consolidate, analyze, and monitor operating budgets: liaise with budget owners to collect information, analyze inputs
received and ensure alignment with commercial plans;
Involving in different projects (development and implementation of reporting/ budgeting/ forecasting tools).

Cerinte

Minimum 3-4 years of experience in a similar position (reporting) and industry (delivery services / transport/
distribution / logistics);
Planning, budgeting and cost control principles knowledge;
Strong interpersonal skills and effective communication (both verbal and written);
The ability to plan and prioritize workloads to meet deadlines;
Excellent communication and analytical skills;
Principles knowledge related to profitability, pricing, purchasing, commercial conditions, inventory management;
Highly organized, analytical, task focused, and multiple priorities in a fast-moving environment’
Previous QlikView usage would be an advantage;
Experience in FMCG, Retail, eCommerce industries would be an advantage
Fluent in English.

 

What comes with the job?

A real motivating salary package;
Specialized trainings;
Medical services subscription.

Despre companie

Cine e Sameday? Ce facem noi? Oferim servicii de curierat de calitate și construim cea mai mare rețea de lockere la nivel național. În prezent, expedierile Sameday sunt procesate în cele două Hub-uri logistice de lângă Chitila și Sibiu. Am intrat pe piața de curierat în 2007, iar acum suntem unul dintre principalii jucători din piața românească. Investind masiv în tehnologie, am devenit una dintre companiile de încredere cu cea mai accelerată creștere. Fiecare experiență prin care trecem este un prilej pentru a învăța cum să devenim mai buni și, pentru că ne dorim să creștem alături de clienții noștri, am deschis drumul transparenței în curierat. Viziunea și cultura noastră antreprenorială este legată de inovație, de dorința de evoluție și dezvoltare. De aceea asigurăm echipei noastre tinere și determinate un mediu de lucru plăcut și dinamic, precum și tot sprijinul de care are nevoie pentru ca fiecare dintre noi – și toți împreună – să creștem frumos, să fim mai buni în fiecare zi. Dacă valorile și misiunea Sameday sunt apropiate de ale tale și ai încredere că poți pune umărul la realizarea lor, te așteptam în echipa noastră.

Contact

Datele de contact vor fi vizibile dupa ce veti aplica!

loading...
www.mynextjob.ro folosește cookies. Navigând în continuare, iți exprimi acordul pentru folosirea acestora. Află mai multe Am ințeles!