Ce ne cauzează starea de stres?

De câte ori te-ai trezit dimineața hotărât să termini un proiect pâna la sfârșitul zilei? Acum fii sincer cu tine și răspunde-ți de câte ori ai reușit ce ți-ai propus! Cu siguranță nu ești singurul, de fapt cu toții ne-am aflat într-o astfel de ipostază la un moment dat.

Deadline-urile sunt cu siguranță un motiv de stres în viața noastră. Simplul fapt de a adăuga un termen limită unui proiect ne aduce o stare de anxietate și brusc suntem compleșiți de frica depășirii termenului. Cele din urmă pot împiedica procesul de creativitate și productivitate dacă nu suntem suficient de organizați în munca sau în rutina cotidiană.

Termenele limită, cauză de stres sau eustress?

Judecând după aspectele de mai sus, unii dintre noi ar putea întreba dacă am fi mai productivi fară aceste termene de finalizare a task-urilor. Răspunsul este cu siguranță: NU. Fie că ești angajat sau freelancer, deadline-urile sunt cheia succesului. Motivele?

  1. Îți poți menține focusul pe un proiect fără a prelua alte taskuri neimportante.
  2. Te învață să îți evaluezi munca în timp și bani.
  3. Poți livra eficient proiectele, în special dacă ești tipul de angajat perfecționist.
  4. Înveți să îți depășești limitele personale.
  5. Îți perfectezi modul de lucru.

Stresul negativ

Am menționat în acest articol faptul că deadline-urile pot cauza stres și cu toate acestea le-am catalogat ca fiind benefice pentru performanța noastră. Nu ne-am contrazis, iată și explicația! Psihologii au descoperit că stresul poate fi benefic. Astfel distingem două tipuri de stres: anxietatea (distress) și eustress (stresul benefic). Cum recunoaștem stresul negativ sau anxietatea?

Anxietatea la locul de muncă poate fi generată de următoarele cauze externe:

  1. Prea multe taskuri
  2. Nesiguranța jobului
  3. Management toxic
  4. Training insuficient
  5. Meetenguri tensionate și lungi

Acești factori sunt independenți de tine, si de cele mai multe ori singura soluție este schimbarea jobului. Există însă și anxietatea creată de obiceiuri personale cum ar fi supraaglomerarea, negativismul și procrastinarea sau lipsa organizarii. Cu puțină voință ne puteam antrena mintea pentru a depăși aceste obstacole.

Stresul pozitiv

Pe de altă parte, stresul pozitiv sau eustress-ul generează avantaje în plan personal cât și profesional

„Legea Yerkes-Dodson din 1908 până în prezent. În forma sa originală, legea a fost menită să descrie relația dintre puterea stimulului și formarea obiceiurilor pentru sarcini variate în dificultate de discriminare. Dar generațiile ulterioare de investigații și autori de manuale au redat-o în mod diferit ca efecte ale pedepsei, recompensei, motivației, impulsului, excitării, anxietății, tensiunii sau stresului asupra învățării, performanței, rezolvării problemelor, copingului sau memoriei; în timp ce variabila sarcinii a fost denumită în mod obișnuit dificultate, complexitate sau noutate, atunci când nu este omisă cu totul ”(Teigen, 1994).

Observăm cu ușurință în graficul nostru, unde apare eustress-ul și beneficiile generate de acesta. Specialiștii spun că pe termen scurt stresul pozitiv acționează asupra psihicului nostru astfel:

  1. Ne motivează.
  2. Crește nivelul de serotonină rezultând în satisfacție si optimism.
  3. Ne crește performanța în activitățile cotidiene.

Elimină stresul la job prin 6 metode simple!

Cum ne putem menține starea de fericire generată de eustress? Iată câteva sfaturi:

  1. Dormi suficient!
  2. Scoate din vocabular noțiunea de ”lasă pe mâine”.
  3. Fii S.M.A.R.T. ! Specific, Măsurabil, de Atins (realizabil, Relevant, cu Termene (deadlines) .
  4. Setează priorități.
  5. Fii profesionist și anunță din timp când devine evident că vei depăși termenul de predare.
  6. Be your best! Lucrează tot timpul la capacitatea ta maximă.

În concluzie ne trăim viața printre termene limită. Elimina stresul la job prin 6 metode simple prezentate mai sus și vei observa o înbunătățire în modul cum lucrezi și în calitatea vieții tale. Curând vei realiza că ești din nou în control, orele la job vor fi productive și mai puțin stresante.

Cine știe, poate și mărirea de salariu la care speri nu va întârzia să apară!


1 comentariu

Cum să te reacomodezi la locul de muncă după vacanța de sărbători · 15 ianuarie 2021 la 10:34

[…] puțin timp cu tine însuți, pentru a-ți pune gândurile în ordine. Astfel, în prima zi vei elimina stresul la locul de muncă pentru că vei fi […]

Comentariile sunt închise.

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On LinkedinVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter